30.4.09

X-Men Origins: Wolverine


Tidenes komedie! Jeg har aldri ledd så mye av en film, hvis jeg ikke samtidig har ment at den var elendig. Men Wolverine er ikke elendig, faktisk vil jeg si at jeg var fullstendig underholdt fra jeg gikk inn i kinosalen, til jeg gikk ut. Jeg kan ikke forstå annet enn at det har vært deres intensjon når de lagde filmen at det skulle være mye å le av (selv om jeg ikke husker de andre X-men filmene som morsomme på denne måten). For dersom det ikke var meningen at jeg skulle le, hvorfor har de gitt Ryan Reynolds (Berg i Pizzagjengen) en rolle, jeg kan ikke se den mannen uten å le. Og hva er greia med å vise Logans lille hytte (plassert ute på et stup omringet av overveldende natur), i måneskinn med en ulv som ulte i bakgrunnen dersom det ikke skulle få meg til å briste ut i latter. Mannen angriper og legger et helikopter ned i bakken! Han hopper naken ned en gigantisk foss! Fylt med raseri og sorg figurerer han foran en mektig og rød solnedgang!

Som vanlig er det lite med kvinner, ingen av dem snakker sammen, og de har litt typiske kvinnelige skills (en av dem har hud som er så hard som diamant, og skifter til å se ut som diamanter, det er noe Twilightsk over det, en annen film med elendige kvinneroller). Til gjengjeld er Wolverine naken, i stor grad, så alt i alt kan vi si at man, i alle fall for den heterofile kvinnen, får en 1-1 score.

Ingen kommentarer: